Grått

1kommentarer

Det är så grått ute att man skulle kunna tro det är höst ! Blåser gör det ju såklart med . Men det gör det väl nästan alltid !
Har inte skrivit på några dagar , har helt enkelt inte orkat .
I tisdags så tog jag ännu en tur med min älskade sambo .
Idag vet jag vad KÄRLEK är , innan jag träffade Tom som trodde jag bara jag visste !
Jag känner mig älskad på ett sätt jag aldrig gjort , trodde inte man kunde känna så mycket !
Visst har jag alltid älskat mina barn och familj och vänner , men det är ju en annan sorts kärlek .
Igår var jag på möte med arbetsgivaren och försäkringskassan . Tja vet inte vad jag ska säga ????? Fsk började med from 1 maj får jag bara 75 % ersättning från dom , för enligt dom är jag inte allvarligt sjuk längre . Om inte min läkare kan säga att jag dör inom 5 år ???? Vem FAN vet det ???? Alla kan dö när som helst !
Det som blev bestämt var att jag ska få en tid hos min läkare på vc , hon ska göra ett utlåtande om min rygg någonsin blir bättre och om jag kan fortsätta jobba som undersköterska . Vi pratade lite om att det kanske är lättare att jobba inne på ett boende . Jag vill egentligen inte jobba inne igen , men hellre det än att inte jobba alls ! Det är ju lättare inne för man är aldrig själv , man har alltid nån som kan hjälpa en . I hemsjukvården är man ju oftast själv ., och i hemmet finns det inte samma hjälpmedel . Jaja vi får väl se vad som händer . Ringde vc för att få en tid till Jenny , hon hade ingen förrän i maj , så den ska skickas hem .
Efter mötet så körde jag till jobb för att luncha med dom . Alltid lika roligt att träffa alla !
Idag är det kallt brrrrr ! Men jag har just nu ganska mycket att göra lista .
Var och lämnade prover på vc vid 8 , träffade på Jenny med sin fina familj . Det är alltid roligt att träffa på barndomsvänner .
Tvätten är igång , som vanligt ! Jag har även renbäddat . Har även redan hunnit baka frallor , det går ju snabbt .
Vad har jag mer på min lista idag ?? Vattna blommor , damma , laga middag m.m.

1 kommentarer

Jenny "Hansson" Lundgren

12 Apr 2013 12:50

Det är väl märkligt att Försäkringskassan jagar en som en vettvilling... Hoppas det löser sig på jobb, så att det blir bra för dig! Det var så skoj att se dig, lika go & glad som alltid (fast allt meck inombords) Du är en kämpe! Många kramar

Kommentera

Publiceras ej