Fort fort

0kommentarer

Veckorna går så fort att jag hinner inte med ! Märkligt för jag vill stanna tiden nu ! Jag vill ha mer sommar ! Visst är det mysigt med hösten , men inte än !
Veckan som gått har min bil blivit lagad och gått rätt igenom besiktningen ! Tack och lov !!!!
I måndags så var jag och Simon en sväng i ystad för lite shopping . Vi var hos polisen och fixade id-kort till Simon . Det blev inte mycket till shopping , vi hittade inget roligt alls .
Nu har skolan börjat , så rutinerna blir som vanligt .Jag tror många ungdomar har lite svårt att vända tillbaka dygnet .
I onsdags så var Helena , en arbetskompis här och fikade . Alltid roligt att snacka lite skit . Inser bara mer och mer hur mycket jag saknar mitt jobb och mina kollegor . Dock saknar jag inte alla !
Får nog ta en tur och hälsa på en dag i veckan som kommer !
Igår tog vi en tur till ystad djurpark , nära och bra ! Det var en trevlig liten djurpark där djuren hade stora ytor att röra sig på !
Själv klart måste man ha fika med ! Det är ju det bästa när man åker iväg ! Tunnbrödsrullar med remolade och rostbiff , vaniljbullar , kex och muffins MUMS ! I denna parken får man ha med sin hund , dock inte vid poolerna , badplatsen . Vi valde att lämna våra hundar hemma för dom har det bättre där . MEN så många idioter det finns som inte borde ha hund !!!!!!! Där var en som lät sin hund skälla på alla djuren , där var en som lät sin hund hoppa upp precis där djuren var , där var dom som tyckte det var okej att hunden fick gå fram och hälsa på djuren fast där är ström i stängslen ! Sen var där en kvinna som jag hade kunnat lappa till , på väg ner till badet så står där skyltar att hundar är inte välkomna och då inte bara en skylt , man kan verkligen INTE missa dom . Vi satt och tittade på Hampus som bada och rätt var det är så kommer den här kvinnan med sin hund in vid poolerna , låter sin hund gå fram och nästan hoppa i stora poolen . Sen går hon upp till barnppoolen och låter hunden hoppa i ????? Då kom hornen ut på mig , jag lyfte på min feta röv och gick fram och sa till ! Hon svarade att hon inte hade sett skyltarna och att hon såg hur jag hade blängt på henne när hon gick in på området .Hon skulle bara låta hunden dricka ???? Klorvatten ????? jag fattar inte att det finns så dumma människor !
Och vad är det med alla andra människor som blev lika irriterade som jag , men INGEN säger till . Typiskt svenskar ! Eller är det jag som är nojig ? Man ska kanske bara vara tyst ? Hålla allt inom sig och gå och må dåligt istället ? Jag har alltid varit den som säger vad jag tycker och tänker och det kommer jag att fortsätta med !!! Man får tycka om mig som jag är eller får man skita i det helt enkelt !!!

Kommentera

Publiceras ej