Julen över

0kommentarer

Då var julen över för 2013 , både skönt och lite vemodigt !
Vi hade en lugn och mysig julafton hemma hos svärmor .
Tom och jag fick helt underbart fina julklappar av Simon .
Tom fick ett fint armband och jag fick den finaste klockan och ett fint halsband . Han hade själv med hjälp av en kompis valt det . Han valde så rätt , han känner nog sin mamma ganska väl *ler* !
Annars har vi mest slappat i juldagarna .
Nu när jag jobbar måndag - fredag så är jag ju ledig dom röda dagarna . Så dom "vanliga" dagarna har jag jobbat som vanligt . Jag hade ju kunnat ta semester , men varför ???? Jag har ju nyss börjat jobba och det är ju så roligt ! Så nästa vecka ska jag jobba måndag , torsdag och fredag .
I fredags efter jobb så tog jag en tur till Ikea , jag trodde där skulle vara packat med folk , men icke !
Kom snabbt fram i kassan . Jag skulle inte ha så mycket så det gick fort , skönt !
Hampus kom i fredags och Jessika i lördags så nu är huset fullt igen , då trivs jag som bäst !
Jag har kommit på vad jag saknar !!!! Jag skulle vilja ha en tv i sovrummet , ligga där och bara titta på film , hade varit mysigt !
Sen om jag hade gjort det det vet jag inte haha ! Så ni som har en tv över ( ingen tjocktv tack) kan köra hem den till mig , jag kan även offra mig att hämta den ! Men kommer ni hit så bjuder jag på en kopp fika !!!! Annars så kan ni bidra med en stor summa pengar så kan jag handla en själv !!!!
Just nu har jag några vänner som mår dåligt , ni ska veta att jag tänker på er och är bekymrad för er !
Snart nyårsafton och då fyller Hampus 8 år , vi ska fira honom med buller och bång !
Menyn nyårsafton består av fondue med massa goa såser och gott kött i olika former ! Efterrätten blir chokladmousse !
På dagen kör vi en glassbuffé efter Hampus önskemål . Till frukost har han önskat scones !
I vårt hem idag så tvättas det , tittas på film , spelas och slappas ! Så som det ska vara en söndag !
Nä nu ska jag nog ta en tur upp på vinden ! Där finns det saker som man glömt att man har ! Alltid lika roligt eller kanske inte ?
Krama varandra i trafiken .......

Kommentera

Publiceras ej