Underbara människor

2kommentarer

Tänk så många underbara människor jag har i min närhet ! Det är så många som bryr sig och hejar på mig , helt otroligt !
Än en gång har jag inte bloggat på evigheter , det beror på att mycket händer runt mig just nu . Har inte riktigt hittat inspirationen vad jag ska skriva om .
Förra veckan var jag på den där Pet undersökningen , där dom sprutar in radioaktivt ämne och sen skulle man dricka 1 liter kontrast blääääää så äckligt . Sen skulle jag ligga stilla i evigheter medan dom sprutade in kontrast med . Hur svårt är det inte att ligga helt stilla . Man får för sig att det kliar både här och där och att man får spring i benen . I papperna till denna undersökning så stod det risk för diarré , ja jag har aldrig varit så ren i tarmen , så nu behöver vi inte nämna detta mera haha !
Sen i torsdags så började strålningen av min jävla knöl , även där ska man ligga helt stilla . Jag ska genomgå 5 strålbehandlingar , och jag har redan gjort 3 , bara 2 kvar . Några direkta biverkningar har jag inte , bara lite öm i knudan .
Imorgon ska jag träffa min läkare Stefan och få redan på Petundersökningen , hoppas hoppas bara att det inte visar mer skit i min kropp !
Just nu står det högst på min önskelista .
Strålning tisdag och onsdag med , sen får jag vänta ett tag på om det tagit dö på skiten en gång för alla !
Vad gjorde jag mer förra veckan ?
Julbord med mina fd arbetskamrater i Hemsjukvården , såååå gott och mycket trevligt .
Jag ska kanske skriva lite om mitt jobb oxå .
Just nu vikarierar jag som assistent för chefen på äldreboendet . Vissa dagar snurrar allt i mitt huvud . Jag gör säkert massor med fel varje dag , men då kanske jag lär mig nått ?
Det är jätteroligt och massor att lära , hoppas bara att chefen och personalen står ut med mina fel och brister ?
Det är så roligt så mina 4 timmar bara flyger fram , oftast så kommer jag inte iväg när jag ska .
Jag är ju lite som Alfons SKA BARA !
I helgen så klädde vi vår lille fule gran hahaha !
Jag skulle vilja ha en stor stor med bara röda kulor och glitter i . Men var katten skulle vi ha den ?
Kanske nån gång i framtiden kan jag ha en sån riktig Disneygran .
Nu är julen nära , det är ju lite kvar att fixa . Men det ska jag försöka hinna med på torsdag .
Bamsekram till alla er som stöttar mig ! Ni är guld värda !

2 kommentarer

Lena

16 Dec 2013 20:39

❤️❤️❤️Älskar dej❤️❤️❤️

Wiveca

16 Dec 2013 22:38

Du är också guld värd för många av oss och mycket mer än det ska du veta bästa älskade Madde <3
Bamsekram

Kommentera

Publiceras ej