helg

0kommentarer

Då var det söndag igen ! Vädret denna helgen har verkligen varit ombytligt . Sol , regn som f-n , blåst , storm , det är väl bara snön som fattades .
Igår var vi på äventyr ! Tykarpsgrottan fick ett besök . Det var kallt , bara 8 grader därnere , och det är det året runt sommar som vinter . Det var mysigt och spännande att höra guiden berätta . På flera ställen fick vi gå bockade . Förra året vid denna tiden hade jag inte orkat . Jag fick ju kanske inte bocka mig så mycket efter som jag är ganska kort . Nä nu skolade jag allt , jag är ju JÄTTE lång ! Hampus kunde utan problem gå rakt . Jag fick grottgrus i min sandal , visst är det ett roligt ord , grottgrus hahaha ! ja jag vet att jag har dålig humor , men jag skrattar iaf ! Efter visningen så tog vi en fika , jag hade ju packat väskan med kakor och lärre . Väl hemma igen så rastades hundarna , middag lagades och åts , film tittades på , godis åts .
Idag har jag städat tvättstugan och trappen och hallen nere . Var kommer allt skit ifrån ? Annars har jag mest slöat och känner mig irriterad på allt . Det är så jobbigt att bara vara arg , finns ju ingen orsak egentligen till det . Varför har man såna dagar ? jag vill ju bara vara glad och inte lägga energin på sånt onödigt skit !
Veckan som kommer är det midsommar ! Undrar om det blir dåligt väder som vanligt den dagen ? Jag skulle vilja ha sol den dagen och kunna ha på min skitsnygga sommarklänning som jag köpte i vinter , får kanske kolla om den fortfarande passar ? Förra året fick jag ju bara permis från sjukhuset över midsommar och jag tror inte ens jag kom ur mjukisbyxan . Håret rakades iaf av ! Nä nu ska försöka lägga min irritation i graven , men det är inte så lätt när det pyr i hela kroppen !

Kommentera

Publiceras ej