Besök

0kommentarer

Idag har jag varit på sjukhuset i Lund på återbesök , som vanligt ! Så det blev en tidig morgon . Nu hade Hematologmottagningen flyttat till nya lokaler , det blir nog bra när det blir klart . Ljusa och fina lokaler . Ska berätta lite vad jag gör på sjukhuset när jag är på ett vanligt besök . Först träffar jag läkaren , hon tar blodtryck , lyssnar på lungor och hjärta , känner på magen , kollar huden . Ställer en massa frågor . ex. hur jag är i magen , om jag har haft feber , några problem med aptiten m.m.
Hon kollar över mina tabletter om jag behöver recept på nått . Idag minskade vi sandimmunet ytterligare . Efter det så träffar jag sjuksköterskan , som tar blodprover , idag tog hon bara 10-15 rör . Idag tog vi proverna i porten , den ska ju genomspolas var 3 dje månad . En vikt tas . Lämnar urinprov . Idag fick jag även vaccin för lunginflamation . Sen ila jag vidare till spirometri , där kollar dom så lungorna inte tagit stryk av transplantationen . Man sitter i en liten glasbur och andas i ett munstycke med en klämma på näsan . Ser nog ganska roligt ut ! Sen var det dax för ett besök his tandhygenisten . Där såg allt bra ut !
Körde och hämtade Jessika och Rockie och svinen , dom ska ju vara hos oss fram till måndag .
Solen värmde bra idag , så skönt att se hur snabbt det smälter undan nu . Vi har bara ca 3 cm kvar på gräsmattan nu .
Till middag idag hade vi fiskburgare och potatismos .
Jag duschade Özil ikväll , som vi skrattat , han fick fnatt efter duschen . Nu luktar han lite bättre iaf !
Sen har det mest blivit slöande i soffan .
Imorgon blir en bakedag !

Kommentera

Publiceras ej