Trist

1kommentarer

Ännu en dag med sol , men kallt !
Idag är en sån dag när allt är trist ! Det blir så vissa dagar , oftast när jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på .
Jag har gjort allt det där vanliga , tömma diskmaskinen , plocka , äta , plocka , satt igång tvätten , plocka hahaha !
Igår skulle jag ju göra vid mina naglar , ja jag kom så långt att den gamla färgen åkte av och dom blev filade .
Så nu blir dom målade i en härlig grön/blå metalic färg .
Jag har många fina nagellack , men skulle behöva några nya .
Får nog se om jag hittar några fina nästa gång jag är i storstan .
Det är egentligen så mycket jag hade kunnat göra . Som att se på film , läsa m.m. Jag köpte en massa filmer när jag skulle till sjukhuset , tror ni jag sett dom än ? Nä , men en dag så ska jag !
Men jag ska nog börja läsa en bok som vi hittade i gömmorna . Har inte haft nått bra att läsa på några veckor nu . Men hittar jag en bok som är bra så kan jag knappt sluta läsa .
Ibland undrar jag hur andra gör hemma ? Hur ofta dammsuger folk ? Hur ofta dammar man ? Hur ofta torkar man golven ? Hur ofta renbäddar man ? Hur ofta städar man badrum/toa och byter handdukar ? Hur mycket hjälps man åt i ett förhållande ? Hur mycket hjälper barnen till ? Hur ofta har folk sex haha ?
I vårt förhållande hjälps vi åt med det mesta . Ibland får jag stoppa Tom från att göra saker , bara för jag ska ha nått att göra i veckorna . Men allt går lättare om man hjälps åt . Det är jag inte van vid från mina andra förhållande . Det är betydligt trevligare att tex handla tillsammans , än att göra det själv .
Det största problemet jag har varje dag är vad vi ska ha till middag , och så tror jag det är i många hushåll . Man vill att det ska vara gott och lätt att laga iaf i veckan . På helgen lagar jag gärna nått som tar längre tid , men ideerna på ny och god mat trytter . Jag kollar ändå ofta på nya recept i datan , men icke ! Tycker vi lagar samma alltid ! Ett tag var jag duktig och gjorde en veckomatsedel . Det är smidigt för då har man allt hemma . Får väl börja med det igen . Nä nu ska jag måla naglarna en gång till !

1 kommentarer

Henca

13 Mar 2013 12:21

Tjena Madde! Även när man skall till jobbet har man trista dagar ;-)
Vet du hur länge du skall vara sjukskriven?

Svar: Jo jag vet det ! Men har lite dåligt tålamod . Som det ser ut nu så kan jag ev börja arbetsträna i slutet på april . Om nu alla prover håller sig bra !
Madde

Kommentera

Publiceras ej