Sköna fredag !

0kommentarer

Jag älskar att vakna av att solen är framme , man blir mycket piggare och gladare . Sen var det ju inte speciellt varmt , men det stormar iaf inte idag . Tvätten är igång och frukosten nere . Får se om jag pallar baka nått idag .
Igår var jag ju på min vanliga kontroll på sjukhuset . Allt var bra . Det var sista gången som jag gick till sct (stamcellstransplantationen) , där dom är experter på vad jag gått igenom . Nu ska jag återgå till min "vanliga" läkare på Hematologen Stefan . Det var han som jag gick till när dom utredde mig . Jag ska inte tillbaka förrän i mitten på juli . Det känns så skönt att allt gått så bra hittils .
Nu är min största önskan att kommunen kan hitta ett annat jobb till mig ! Jag vill verkligen börja jobba , fattar inte dom som går hemma år ut och år in ? Dom måste iaf ha kliniskt rent hemma och undanplockat m.m.
Jag vill börja jobba för den sociala biten och att använda huvudet lite ! Och självklart för pengarna ! Det är inget roligt att ha bara sjukpenning . Att man ska straffas för att man är sjuk ! Jag vet oxå att många utnyttjar det .
Min lilla hund blir bara roligare , tänk så rädd han var för allt när jag hämtade honom . Han lyder (oftast) , kan lite trix , och jag kan ha han lös på ängen . Han har även gått upp i vikt , man känner inte varenda ben längre . Det passar ju bra att han blir tjock eftersom han har en tjock matte , dom säger ju sådan hund sådan matte eller hur det nu var hahaha !
I helgen hoppas jag på fint väder , men det önskar jag ju alltid ! Imorgon ska Toms bil besiktigas och sen ska det göras lite ärenden . Jag bara älskar helger , men det gör nog alla ! Då får jag vara med min familj och bara njuta !
Jag har även börjat att använda surfplattan lite , men bara lite . Hittade ett spel Quizkampen , som jag förstår många spelar . Jag är dock inte så bra men men . Övning ger färdighet !
Nä nu ska jag springa/gå/lunka ner i tvättstugan !

Kommentera

Publiceras ej