Skitundersökning !

1kommentarer

Bronkoskopi = skit , aj , hosta , blod , slem m.m.
Jag var ju på den undersökningen i torsdags .
Jag var nervös redan innan och det var såååååå nära att jag ringde och ställde in den , jag ville verkligen inte göra det .
Men jag fattar ju att det är ett måste för att dom ska utesluta allt skit !
Skulle åka sjukresor dit , dom brukar aldrig vara i tid .
Men denna chauffören var tom 10 min tidigare OTROLIGT !
Blev visad min plats i salen där jag skulle tillbringa fm .
Ställdes en massa frågor och dom berättade hur det hela skulle gå till .
Fick en lugnande sup , tyckte inte den hjälpte alls .
Sen fick jag inhalera nått som var äckligt så jag bara klöktes , men det var nån bedövning som skulle bedöva ner i svalget .
Sen var det dax !
Mer bedövning av läkaren då satt jag upp och sköterskan höll i tungan , jaja jag klöktes och klöktes igen !
Sen fick jag lägga mig på britsen .
Fick en sak att ha i munnen mellan tänderna , kände mig som ett psyko .
Sen fick jag lugnande i nålen som dom satt i armen och sen började skiten .
Dom körde ner en slang i lungorna och ni kan tro vad jag hosta och hosta , så mer medicin i nålen .
Sen byta dom slang och vad tror ni hände jo jag hostade och hostade så jag trodde jag skulle kvävas av allt slem .
Mer medicin och mer lugnande i flera omgångar .
Jag har gjort många hemska undersökningar , men jag tror verkligen denna var den värsta hittills .
Så ska jag behöva göra den fler gånger i mitt liv så får dom söva mig ordentligt .
Men det hoppas jag verkligen jag slipper .
Sen blev jag helt utslagen av all medicin jag fått .
Jag förstår ju nu varför man inte fick köra bil hem .
Tom kom och hämtade mig , sen bara sov jag och vilade i soffan hela em och kvällen .
Hostade upp massa äckliga saker .
Jag insåg att jag inte skulle orka jobba på fredagen .
Sen sov jag 11 timmar på natten .
Nu i helgen har jag varit öm i lungorna och hostar lite fortfarande , kanske inte så konstigt när dom varit nere i luftstrupen och i lungorna och rotat och tagit en massa prover .
Helgen har varit regnig som vanligt .
Idag visade solen sig lite !
Igår bakades det här hemma .
Jag och Jessika bakade en massa och stoppade i frysen .
Skönt att ha och plocka fram .
På kvällen så tittade vi på film och myste !
Idag är det en slappedag .
Samlar krafter inför jobbeveckan , nu är det ju full vecka , det var ett tag sen !
Men det ska bli skönt när allt är som vanligt , för då slipper man ta fel på vilken dag det är !

1 kommentarer

milottan

13 Jan 2014 06:31

Stackars Dig, Madde! Jag fick en lugnande och det tog så pass att det räckte. Det ska sägas att jag är otroligt rädd jag också. Nu visste läkaren vilken plats i lungan han skulle titta på, men jag förstår att om man ska kolla båda lungorna i alla hål så blir det värre. Hoppas Du är lite bättre idag iaf. Stor varm kram från mig Milott

Kommentera

Publiceras ej